Som udgangspunkt har jeg ladet denne blog været offentlig tilgængelig.
Egentlig passer det bedst til mine intentioner med den – og med min tro på det bedste i mennesker og i verden.
I mit pas står der, at mine øjne er blå – men derfor behøver man jo ikke at være blåøjet…
Af forsigtighed har jeg etableret en spærring, så kommentatorer skal oplyse identitet og “godkendes” ved første kommentar.
Det er jo en meget behersket form for sikkerhedsforanstaltning – men den har trods alt fået den første fisk i nettet i dag:
I forbindelse med et opslag var der en “kommentar til godkendelse”.
Den lød “Thanks for sharing”… samt et navn jeg ikke kendte, dertil emailadresse og websted.
Både navnet, email-adressen og webstedet lød meget “asiatisk” i mine ører.
Og jeg sendte det hele direkte til papirkurven uden at trykke på noget som helst for at udforske nærmere!
Jeg vil tro, at det er en eller anden “pirat-maskine”, som i de stille timer surfer rundt og finder “åbne steder”, hvor der kan lægges et visikort med informationer med den lumske hensigt, at en eller anden nysgerrig sjæl klikker på f.eks. webstedet og bliver ført til underlige steder på nettet…
I hvert fald var indholdet så uinteressant, at det ikke burde bevæge en engelsksproget til at takke for at jeg delte det… 😉
Takket være min kloge svigersøn har jeg en “vagthund” liggende bagved bloggen – den er usynlig for andre end mig.
Den fortæller mig lidt om dit og dat – og tæller osse besøg og deres fordeling på forskellig vis.
I øjeblikket er der 25-30 besøgende i døgnet – og det er i hvert fald bedre end at “skrive til skrivebordsskuffen”.
Men selvfølgelig får historien ovenfor mig til at overveje, om jeg skal gøre bloggen privat, således man skal “tilmelde sig” for at få adgang.
På et tidspunkt tror jeg det ender således, men indtil videre forbliver den åben med vagtsomme øjne…!
Nu tør jeg ikke komme mere end en’ gang i døgnet, du skal jo nødigt tro jeg forfølger dig :))
– hihi, Kirsten!
Men kom du bare så ofte du vil, jeg gransker ikke på den måde, og min kloge svigersøn fortæller mig, at det som regel ikke kan identificeres med sikkerhed pga. både dit og dat og noget mere…
For øvrigt bliver du osse talt som “2”, hvis du bliver hængende over ½ time af gangen!
Noget helt andet er, at jeg kan se besøgsfrekvens på timebasis – og der kan man netop se, at der sandsynligvis osse er søgemaskiner og “pirat-maskiner” som kigger indenfor, for der er hits på de få timer om natten, hvor alle pæne danskere sover (altså efter du og jeg er gået i seng”… 😉