Harmonikaspilleren…

Jeg vågnede i sommerhuset, badet i solskin – så det gjorde – den iskolde haveslange er en effektiv kickstarter
Viljestyrke gjorde, at jeg hastede gennem havregrøden og kun nåede 1 krus the – til gengæld nåede jeg formiddags-bussen til Nykøbing Sjælland.
Og sommeren er kommet til turistbyen – vi var 3 agtværdige sommerhus-pensionister fra Odden med i bussen og fyldte godt op i gågaden.
Og minsandten om der ikke osse var musik i gaden – den unge mand spillede “It’s time to say goodby”, og gjorde det så smukt, at jeg så Andrea Bocelli og Sarah Brightman for mig.

20160317_112146-1 b

Han var så smilende og imødekommende, at han gjorde indtryk på mig. Der skal ellers meget til – så jeg tømte nonchalant møntrummet i min pung ud i hans taske, jeg vidste jo hvor få mønter jeg havde…
Når han på billedet ser lidt beklemt ud, så er det vist fordi jeg på tilbageturen gennem gågaden ½ time senere spurgte ham, om det var ok, at jeg fotograferede.
I mellemtiden havde jeg tømt 4 genbrugsforretninger for alt, som havde med Nikon at gøre – og det var på tide at finde tilbage til bussen, hvor vi igen var 3 agtværdige, som skulle hjem til Odden.
Men jeg tænkte på harmonika-spilleren hele vejen uden helt at kunne fange “hvorfor” – først, da jeg var hjemme og så billedet på min pc, blev jeg klar over, hvad der havde berørt mig:
Hans mund og læber, ja selv hans 2 skæve fortænder er på det nærmeste identisk med min fars, som jeg husker det – og det er trods alt næsten 50 år siden han døde.
Hvem ved, måske han er reinkarneret i Rumænien, for der kom harmonikasspilleren fra – jeg tror for øvrigt kun, at han kunne den samme melodi: “It’s time to say goodbye” …
Bocelli og Brightman – “Its time to say goodbye…”
.
Dette indlæg blev udgivet i Eftertanke, Minder, Nostalgi, Opslag. Bogmærk permalinket.